آرشیو

آرشیو شماره ها:
۲۳۶

چکیده

هدف کلی این پژوهش ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی روستایی شهرستان های لاهیجان و سیاهکل با استفاده از تکنیک کارت امتیازی متوازن است. پژوهش حاضر از لحاظ نوع تحقیق، جزء تحقیقات کاربردی و از لحاظ روش، جزء تحقیقات توصیفی(غیرآزمایشی) محسوب می شود. جامعۀ آماری در این تحقیق شامل تمامی سهام داران شرکت های تعاونی روستایی و همچنین مدیران عامل و اعضای هیئت مدیرۀ این شرکت هاست (39205N=). روایی (روایی صوری) پرسش نامه های محقق ساختۀ این تحقیق را کارشناسان متخصص سازمان تعاون روستایی استان گیلان و استادان مربوط و پایایی آن را محاسبۀ ضریب آلفای کرونباخ (81/0) تأیید کردند. بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن، شرکت های تعاونی روستایی از 4 منظر (مالی، مشتریان، فرایندهای داخلی و رشد و یادگیری) بررسی شدند. نتایج نشان داد که شرکت ها از منظر مالی در وضعیت مطلوبی قرار ندارند و به منظور بهبود عملکرد، توجه به منظر رشد و یادگیری در اولویت اول قرار دارد و سپس منظر فرایند داخلی باید مورد توجه قرار گیرد.

تبلیغات