چکیده

امروزه کیفیت ادراک شده به عنوان یک عامل مهم و موثر در موفقیت و عدم موفقیت سازمان های خدماتی به شمار می رود و یکی از دغدغه های اصلی مدیران سازمان های خدماتی بویژه هتل ها می باشد. محققین بازاریابی همواره به دنبال نتایج و فواید ابعاد کیفیت ادراک شده بوده اند . یکی از نتایج کیفیت ادراک شده، وفاداری و تصویرذهنی به نام ونشان تجاری می باشد که نیاز به تحقیق و بررسی دارد .بدین سبب این تحقیق به دنبال بررسی تاثیر ابعاد کیفیت ادراک شده بر وفاداری و تصویر ذهنی به نام و نشان تجاری در بازار خدمات و بطور ویژه در صنعت هتلداری می پردازد و دیدگاه هایی در مورد کیفیت ادراک شده در این صنعت ارائه می نماید که برای مدیران هتل ها کاربردی و سودمند می باشد. به همین دلیل این تحقیق با در نظر گرفتن ۳۰۰ نفرازمهمان های ایرانی هتلهای پنج ستاره شهر شیراز به عنوان نمونه آماری تحقیق، تاثیرکیفیت ادراک شده بر تصویرذهنی و وفاداری به نام ونشان تجاری را مورد بررسی قرار داده و سپس با استفاده از ابزار پرسشنامه به جمع آوری داده ها می پردازد. در ادامه نیز با بهره گیری از مدل یابی معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل داده ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده که نتایج نشان می دهد که ازابعاد کیفیت ادراک شده ملموس بودن ، پاسخگوبودن و قابل اعتماد بودن تاثیرمثبتی بروفاداری به نام ونشان تجاری دارد و اینکه ازابعاد کیفیت ادراک شده ملموس بودن ، پاسخگوبودن و یکدلی تاثیر مثبتی بر تصویر ذهنی نام و نشان تجاری دارد و همچنین وفاداری به نام ونشان تجاری تاثیر مثبتی بر تصویرذهنی نام ونشان تجاری دارد.

تبلیغات