آرشیو

آرشیو شماره ها:
۴۸

چکیده

فیلیپ کاتلر پدر بازاریابی نوین، به گواه همین متن- که پیش روی شما است- نویسنده ای است چیره دست و مثال زدنی. چیره دستی او از آن روست که توانسته مفاهیم بازاریابی را در عصر کنونی به دور از پیچیدگیهای فنی بازاریابی با زبانی سلیس و واژگانی نرم در عبارتهای کوتاه تبیین کند. گفتنی آنکه کاتلر در مقام یک دانشمند دارای آثار پر صفحه و حجیمی است که دانشجویان و صاحبنظران علمی را به خود مجذوب کرده است و هنوز هم کتابهایش در دنیا در صدر پر فروشترینها قرار دارد. کافی است به سایت آمازون دات کام (www.Amazon.com) مراجعه کنید. افزون بر مقام شامخ علمی، کاتلر دارای مقام و چهره دیگری نیز هست و آن تألیف و تدوین کتابهایی است کم صفحه برای مدیران که فرصتهای اندک و دغدغه های فراوانی دارند؛کتابهایی که به او فرصت داده است تا نزد مدیران نیز پر اشتهار و محبوب باشد و دفاتر مشاوره ای اش را پر رونق سازد. در بین کتابهای کاتلر برای مدیران، کتابی است با نام فیلیپ کاتلر به سؤالات تخصصی شما در بازاریابی پاسخ می دهد.این کتاب به لحاظ شکل و فرم، قلمرو او را به ژورنالیسم و فعالیتهای مطبوعاتی نزدیک می کند. کاتلر خود را در مقام مصاحبه شونده قرار می دهد تا پاسخگوی پرسشهایی باشد که از او شده است. کاتلر در این مقام حداکثر در دو یا چند عبارت باید پرسش را جواب بدهد. متن حاضر که برگرفته شده از سایت کاتلر به نشانی www.kotlermarketig.com، است، با همین رویه از اصول مصاحبه ی ژورنالیستی بهره مند است یعنی پرسش از شما، پاسخ از کاتلر. این متن، پهنه ی عظیمی از دانش بازاریابی را معرفی می کند از اینکه آیا بازاریابی علم، هنر، و یا حرفه است، مأموریت بازاریابی چیست، بازاریابی پشتیبان تولید است یا تولید پشتیبان بازاریابی است، تمایز و مرز بین فروش و بازاریابی در کجاست، جهانی سازی چیست و چه تأثیری خواهد گذاشت، چالش بازاریابی عصر حاضر چیست ، فرصتهای تجاری آینده کدامند، و... کاتلر در این متن کوتاه به همه ی این پرسشها پاسخی شایسته می دهد و از 9 فرصت تجاری مهم نام می برد. برای آگاهی از پاسخهای کوتاه و دیدگاه کاتلر از 9 فرصت تجاری مهم، مطالعه این متن توصیه می شود.

تبلیغات