نویسندگان:
حوزه های تخصصی:
دریافت مقاله

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۵۴

چکیده

متن

۱۶ صفر مجلس مشکاه الممالک
بیست و نه نفر رعایای نظنز بشرح عریضه متظلم شدند که میرزا سید محمدخان بعنوان جبر و عنف مبلغ هفتصد و نود و سه تومان و پانصد دینار از ماها گرفته رسیدگی و تحقیقات لازمه بعمل امد چون مشارالیه نایب سارالیهم بود سند و نوشته از هیچیک ارائه نشد و مشارالیه منکر بود اخرالامر برضایت طرفین التزام سپردند که در محضر جناب مستطاب شریعتمدار اقای سید ابراهیم قزوینی سلمه اله تعالی حاضر شوند بحلف و احلاف ختم مایقال شود . امر امر مبارک است .
شرح دستخط مبارک چون طرفین بمحضر
مزبور راضی و التزام سپرده اند اجرا شود .
بتاریخ یکشنبه ۱۶ مجلس مشکاه الممالک
حاج فرح سلطان اقا مدعی بود به سرکار معتمدالسطان امجد نظام که مبلغ هفتاد تومان بعنوان جرم از من گرفته اند در مجلس ابتدایی ثانی طرفین را حاضر کرده تحقیقات لازمه بعمل امد محض اسودگی طرفین صلاح در ان دانسته که باصلاح ختم عمل شود لهذا حاج سلطان صلح شرعی کرد هفتاد تومان ادعای خودش را در خصوص جریمه که مدعی بود امجد نظام گرفته در مقابل سی تومان که مبلغ پانزده تومان ان نقدا از امجدنظام دریافت و ماخوذ شد . و بقیه پانزده تومان دیگر را از حال تحریر لغایت بیست و پنجم شهر ربیع الاول بموجب یکطغر سند که داده است کارسازی دارند بموجب این نوشته حاج فرح سلطان صلح و سازش شرعی کرد و دیگر ابدا حق شرعی بر امجدنظام ندارد این چند کلمه بر سبیل صلح نامچه قلمی گردید .
توضیح انکه حاج فرح سلطان ارباب سه نفر قوچانی ذیل محبوس بودند و مبلغ سی تومان بجناب امجد نظام داده شده بود و حسب الحکم وزارت دیوانخانه عدلیه اعظم بشرح متن از معزی الیه دریافت و تسلیم حاج فرح سلطان گردید و حاج فرح سلطان ملتزم و متعهد گردید چنانچه بعدها جناب میرزا محمدخان با سه نفر ذیل و یا احدی از این بابت ادعا نماید بعهده حاج فرح سلطان است که از عهده براید و کسی دیگر حق مزاحمت بجناب معزی الیه ندارند .
فی شهر فوق ۱۳۲۵
فرح ولد محمود رضا ولد قاسم غلام حسین ولد احمد محل مهر

تبلیغات