آرشیو

آرشیو شماره ها:
۸۰

چکیده

متن

یکم
سپاس بیکران خدای را که همزمان با برگزاری چهارمین همایش بین المللی بانوان قرآن پژوه، بینات توانسته است از آثار ارزشمند و علمی این بانوان گران مایه، سومین ویژه نامهٔ خود را منتشر نماید.
این در حالی است که دهها مقالهٔ علمی و ارزشمند به دفتر مجله و یا مرکز بانوان قرآن پژوه رسیده است و ما از میان آن همه لطف و زحمت و تلاش این چند نمونه را انتخاب و در این ویژه نامه منتشر کرده‌ایم و همچون همیشه شرمسار از عزیزانی بوده‌ایم که مقالات خود را به دفتر نشریه ارسال داشته‌اند و لکن تاکنون مجال چاپ و نشر نیافته‌اند؛امیدواریم بتوانیم در مجموعه‌های جداگانه‌ای آنها را به دست چاپ و نشر بسپاریم.
دوم
در همایش سالانهٔ بانوان قرآن پژوه همه سالانه از چهره‌های شاخص قرآنی بانوان به ویژه پژوهشگران این عرصه عظیم و ارزشمند در زمینه‌های تحقیق، تدریس و… تکریم به عمل می‌آید.و دو سالی است که این عرصه جهانی شده و در سطح بین المللی برگزار می شود، چنانکه در سال گذشته از 5نفر از چهره های قرآنی سایر کشورها و امسال نیز از5 نفر تکریم و تقدیر خواهد شد.
همچنین در سال گذشته از دو چهرهٔ مفسر کامل قرآن تقدیر شد و امسال نیز از یک مفسّر زن و نیز از نخستین بانوی مترجم منظوم قرآن که ترجمهٔ ایشان در آستانه چاپ است تکریم خواهد گردید.
سوم
چنانکه قبلاً یادآور شدیم از آغازین روزهای تأسیس مرکز بانوان قرآن پژوه تاکنون با خیل عظیمی از مشتاقان مواجه بوده‌ایم و گنجینه‌ای عظیم را با عنوان«گنجینهٔ نور»سامان دادیم که تاکنون بیش از 4000 اثرـ اعم از پایان نامه و یا پژوهش نامه‌های ارزشمند‌ـ‌در آن گردآوری شده است، که بخشی از پایان نامه‌ قابل چاپ و عرضه است و برخی شایسته استخراج مقاله‌ای قابل توجه،و بخشی در بردارندهٔ موضوعات جدید و ارائه دهندهٔ شیوه‌های نوین و بدیع در این زمینه می‌باشد.
چهارم
در پی تأسیس مرکز حفظ و نگهداری پایان نامه‌ها و پژوهش‌های قرآنی و برگزاری چند همایش و تکریم از بانوان شاخص و سرشناس و نیز مواجه شدن با آثار فراوان قرآنی در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و…،دبیرخانه همایش در پی تهیه شناختنامهٔ آثار هنری بانوان برآمده و در حال تدوین کتاب و گالری بزرگی از این مجموعه است،تا آثار هنری آنان را ـ اعم از تذهیب، خوشنویسی،قلم زنی، مینیاتوری، نگارگری و… ـ که نشانگر عظمت حضور آنان در این عرصهٔ شکوهمند است، تدوین نمایند و آن را به همهٔ علاقمندان در داخل و خارج از کشور عرضه نماید.
پنجم
و سخن آخر اینکه همه ساله از طرف دبیرخانه همایش و برگزارکنندگان آن فراخوانی جهت دریافت آثار بانوان ارائه می‌گردد و امسال نیز چنین شده است و لکن با یک تفاوت و آن اینکه با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال پیامبر اعظم(ص) اعلام شده است،سمت و سوی فراخوان همایش نیز بدین سو رفته است،تا بانوان گرامی بتوانند آثار پژوهشی خود را بدین جهت سوق دهند.اطلاعات تکمیلی آن در متن فراخوان که داخل جلد بینات نیز چاپ شده، درج شده است.
ضمناً از آنجا که شمارهٔ آخر امسال بینات(زمستان 85) ویژه پیامبر اعظم(ص) می‌باشد یادآور می شود،آثاری که در این‌باره عرضه می‌شود،به ویژه آثاری که با صبغهٔ پیامبر رحمت ارائه گردد،در صورت پژوهشی بودن در این ویژه نامه چاپ خواهد شد .
و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین

تبلیغات