توسعه مدیریت

توسعه مدیریت

توسعه مدیریت 1381شماره 46

مقالات

۱.

شرکت کارآفرین

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 991 تعداد دانلود : 500
از عقاید شرکتهای مورد مطالعه ما به این نکته پی برده اند که چگونه می توانند به طور مستمر از این نوآوریها استفاده کنند ما رویکرد آنها را چرخه واسطه گری دانش می نامیم. این روش از چهار بخش بهم وابسته تشکیل شده است. بدست آوردن عقاید خوب، زنده نگهداشتن عقاید، تصور استفاده های جدید قدیمی و آزمون این مفاهیم نظری.
۳.

مدیران از چه منابعی برای اعمال قدرت استفاده می کنند؟

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 203
هر گاه مدیر دارای ویژگی های خاصی باشد که دیگران تمایل داشته باشند آن ویژگی ها را بدست آورند و با تحسین و همانند سازی خود با مدیر سعی کنند رضایت او را جلب نمایند، در این حالت مدیر می تواند بر آنها اعمال قدرت کند. به مفهوم دیگر، هر گاه یک فرد تا جایی مدیر را تحسین کند که بخواهد رفتار و نگرش خود را همانند او سازد، مدیر بر آن شخص قدرت ارجاعی دارد.
۴.

مدیریت بر مبنای اعتماد

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 480 تعداد دانلود : 14
پی ریزی، حفظ و ارتقاء سطح اعتماد در روابط کاری و تجاری امروز، سنگ بنای موفقیت سازمانها و شرکتها در قرن بیست و یکم به حساب می آید. مدیریت بر مبنای اعتماد، راهکاری را بدست می دهد که می توان با کمک آن جایگاه شایسته ای را در بازار رقابتی امروزی برای جلب، جذب و نگهداری مشتری بدست آورد.
۵.

ارتباط فرهنگ ملی با فرهنگ سازمانی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 376 تعداد دانلود : 644
در مورد این که فرهنگ سازمانی چگونه شکل می گیرد و چه عوامل و عناصری باعث بوجود آمدن آن می شوند، مؤلفه ها و مشخصه های فرهنگ سازمانی کدامند بحثهای زیادی شده است. آن چه در این مقاله به آن پرداخته می شود بررسی نقش فرهنگ ملی جوامع در شکل گیری فرهنگ سازمانی آن جامعه است.

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۷۳