پژوهش های ارتباطی

پژوهش های ارتباطی

پژوهش های ارتباطی 1373 شماره 4

مقالات

۲.

مخاطب در تعاملات عصر نو میزگرد نشریه پژوهش و سنجش درباره مخاطب

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 792
هر پدیده ای که بتواند به کمک تصاویر یا صدا به بازنمایی خیال یا واقعیت بپردازد ، خواه ناخواه از میان توده بی شکل ، متکثر و مبهمی به نام ( مردم) دست به انتخاب می زند و عده ای را به اشتراک در معنا و پیام خود فرا می خواند .
۳.

رسانه های همگانی و ایجاد انگیزه برای توسعه واحد تحقیقات مرکز

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 224
مردم هیچگاه تلاشی جدی برای بهبود زندگیخود نخواهند کرد مگر اینکه حس کنند از زندگی فعلی شان راضی نیستند و زندگی بهتری را آرزو کنند . به عبارت دیگر لازمه دست یافتن به سطح زندگانی بهتر و عالی تر این است که نخست چنین آرزویی در روح و دل مردم ایجاد شود و سپس این عقیده و ایمان در آنها قوت گیرد که برای رسیدن به آن باید بیشتر و بهتر کار کنند
۴.

رشد و کاهش تحقیق در انتشار اخبار ، 1985-1945

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 808
"حقیق در مورد انتشار دهان به دهان خبر ، به وسیله رسانه ها در سال 1945 آغاز شد . ترور کندی موجب مطالعات متعددی در این زمینه شد ، اما تا دهه 1970 سرعت این تحقیقات به تدریج کند شد و هم اکنون نیز کاملا متوقف شده است. "
۵.

ارتباط ، تکنولوژی و توسعه - شماره 101 نشریه یونسکو 1990

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 30
هر چند مفهوم واقعی ( توسعه ) که یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث سارمانهای بین المللی است ، به خوبی تشریح نشده است ، معذالک ابتدا توسط محققان و سیاستمداران امریکایی مورد استفاده قرار گرفت و خیلی زود در اروپا و کشورهای نسبتا صنعتی جا افتاد.
۶.

رابطه متقابل رسانه و پیامگیر

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 31
آنچه توجه به رسانه های جمعی را به طور کلی در ایران و جهان معنی دار تر می کند طرح مقوله ای تحت عنوان اوقات فراغت در جوامع جدید و توسعه روابط غیر رسمی بین افراد است که در نتیجه حضور دولتهاو سازمانهای اجتماعی ضروری شده است.
۷.

شیوه های اندازه گیری محبوبیت برنامه های رادیو و تلویزیون در آمریکا

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 683
"وقتی می خواهند برنامه یا سریالی بسازند قبل از اینکه سریال وارد مرحله تولید شود ، حدودئ ده دقیقه از آن را به صورت آزمایشی تهیه می کنند و آنگاه از یک گروه نمونه دعوت می کنند و آن قسمت را در یک سالن فیلم نمایش می دهند و نظر آنها رادر مورد برنامه جویا می شوند "
۸.

تلویزیون ، فزاینده علاقه کودکان به ادبیات

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 475
من می خواهم به رسانه تلویزیون که می گویند باعث از بین رفتن علاقه کودک به کتاب شده و آنرا از قلمرو تخیل کودک حذف کرده است بپردازم .
۹.

انطباق و همخوانی با شرایط ، رمز موفقیت برنامه های تلویزیونی

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 411
پدیداری و گسترش رسانه تلویزیون در جهان، افزایش تعداد مخاطباناین رسانه ومسئولیتهای تلویزیون به عنوان مدرسه و دانشگاه موضوع سخنرانی های دکتر نادری استاد دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم است.
۱۰.

ارزیابی عملکرد تلویزیون ، واقعه گرایانه یا تخیلی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 876
صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ، به عنوان دو رسانه با بردی وسیع همیشه مورد توجه صاحبنظران واندیشمندان و گروههای مختلف بوده اند و در رشد و تعالی جامعه اسلامی ما موثر واقع شده اند.
۱۱.

مک لوهان رسانه سرد ، رسانه گرم

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 134
"مسئله رسانه و نقش آن توسط بسیاری از متفکران مورد بررسی قرار گرفته است. هر یک از این متفکران جایگاهی خاص برای رسانه در نظر گرفته اندو نظریات دراین مورد بسیار متفاوت است . "
۱۲.

سازمانهای نظر سنجی در آمریکا

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 198
"عمکرد اصلی سازمانهای پژوهشی در زمینه بازارهای تجاری فراهم آوردن اطلاعات بازار فروش و مدیریت در حوزه های بازرانی است تا به بازارها رونق بیشتری بخشند. "
۱۳.

وسایل ارتباط جمعی، مشارکت وتوسعه

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 771
گسترش مشارکتهای اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی ، و فرهنگی به عنوان یکی از زمینه های اساسی پیشبرد برنامه های توسعه ملی ، از وظایف مهم وسائل ارتباط جمعی است.
۱۴.

تحقیقات در خدمت برنامه سازی تلویزیونی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 593
تحقیقات در امر برنامه سازی تلویزیونی از اهمیت خاصی برخوردار است. زیرا برنامه سازان با استفاده از نتایج تحقیقات و بویژه تحقیقات مرحله ای می تواند نقایص موجود در محتوای برنامه را در فرایند ساخت و تولید آن بهتر بشناسد، و بدون صرف هزینه های اضافی آن را به شکلی معقول و هشیارانه پیش برند.
۱۵.

کودک ، نوجوان و تلویزیون موضوع یک گزارش واحدسنجش

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 322
تا کنون تحقیقات زیادی در مورد رسانه تلویزیون ومخاطب انجام شده است با توجه به اینکه کودکانو نوجوانان بخش مهمی از مخاطبان را تشکیل می دهند ، تحقیقات انجام شده در مورد آنها سهم عمده ای را در بر می گیرند.
۱۶.

انتظارات مردم و سیاستگذاری تولیدو پخش برنامه

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 661
"رادیو و تلویزیون در بین وسایل ارتباط جمعی به همان اندازه که فراگیر و مورد استفاده قشرهاو گروههای مختلف اجتماعی است ، در معرض ارزیابی و نقد همگان نیز قرار دارد . "

آرشیو

آرشیو شماره ها:
۱۰۳