عنایت الله رضا

عنایت الله رضا

مطالب

فیلتر های جستجو: فیلتری انتخاب نشده است.
نمایش ۱ تا ۲۰ مورد از کل ۲۹ مورد.
۶.

از اران تا آذربایجان

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 290 تعداد دانلود : 910
نگاهی به گذشته تاریخی و پیشینه فرهنگی سرزمینی در جنوب ، در شمال رود ارس شرقی قفقاز در دوره باستان به آلبانیای قفقاز شهرت داشت و در سالهای بعد از چیرگی اعراب نیز اران نام گرفت . این سرزمین که در پی استقرار طوایف ترک زبان در سده های بعد به تدریج به نام خان نشین های مختلف آن دوره گنجه و شیروان، باکو و ایروان ...و معروف شد در مراحل پایانی جنگ اول جهانی و برای فراهم آوردن زمینه های جهانگشایی ارتش ترکیه عثمانی " آذربایجان" نام گرفت .این مقاله به بررسی علل این تغییر و تحول می پردازد.
۱۰.

نگاهی به سیاست خارجی دولت ساسانی در غرب قفقاز

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 244
در نیمه نخست سدة پنجم میلادی، دولت ساسانی نه تنها با امپراتوری روم شرقی در غرب سرحدات خود و با اقوام کوشانی و صحراگرد در شرق درگیری بود بلکه در منطقة قفقاز (شمال) هم با اقوام صحراگرد هون و هپتال که به تحریک رومیان حمله می‌کردند، مشکل داشت. این مقاله به سیاست خارجی و مکاتبات دولتی آن زمان در این باره می‌پردازد.
۱۱.

تاریخ سری جنایتهای استالین

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 379
از کتابهایی است که به طور منحصر به فرد دربارة سرگذشت رئیس واقعی اتحاد شوروی نوشته شده است. آلکساندر آرلوف به عنوان شاهد که این کتاب را نوشته است، سالها در بالاترین ردة دستگاه جنایی عظیم استالین خدمت می‌کرد. این کتاب را عنایت الله رضا ترجمه کرده است.

پالایش نتایج جستجو

تعداد نتایج در یک صفحه:

درجه علمی

مجله

سال

حوزه تخصصی

زبان