لقمان حسامی

لقمان حسامی

مدرک تحصیلی: عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد بین الملل ماکو، دانشگاه آزاد اسلامی، ماکو، ایران

مطالب

فیلتر های جستجو: فیلتری انتخاب نشده است.
نمایش ۱ تا ۴ مورد از کل ۴ مورد.
۱.

نقش قضاوت داوران بر عملکرد کشورهای میزبان در بازی های آسیایی(مقاله علمی وزارت علوم)

کلید واژه ها: بازی های آسیایی عملکرد ورزشی قضاوت داوران میزبانی ورزشی مزیت میزبانی

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 691 تعداد دانلود : 651
هدف پژوهش حاضر بررسی نقش قضاوت داوران بر عملکرد کشورهای میزبان در بازی های آسیایی بود. جامعه آماری پژوهش متشکل از 44 رشته ورزشی مدال آور کشورهای میزبان بازی های آسیایی در دوره میزبانی آن ها بود که به عنوان نمونهپژوهش، 28 رشته ورزشی دارای قضاوت عمدتاً عینی و عمدتاً ذهنی به صورت هدفمند انتخاب شدند. اطلاعات موردنیاز ازطریق کتاب ها، مقالات، پایان نامه ها و سایت های مرتبط با بازی های آسیایی جمع آوری شد و درستی اطلاعات به تأیید چند منبع رسید. برای دست یابی به اهداف پژوهش، مجموع مدال های کسب شده (یا مدال طلای کسب شده) توسط میزبان، با مجموع مدال های کسب شده (یا مدال طلای کسب شده) توسط کشور مربوطه در دوره های قبل و بعد از دوره میزبانی مقایسه شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی ازجمله کلوموگروف- اسمیرنوف و ویلکاکسون با استفاده از نرم افزار اس.پی.اس.اس استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین مجموع مدال ها و تعداد مدال طلای کسب شده در رشته های عمدتاً با قضاوت عینی و عمدتاً با قضاوت ذهنی در شرایط میزبانی در مقایسه با شرایط غیرمیزبانی تفاوت معناداری وجود داشت. همچنین، اختلاف تعداد مدال کسب شده در دوره میزبانی نسبت به دوره غیرمیزبانی در رشته های عمدتاً با قضاوت ذهنی، بیشتر از رشته های عمدتاً با قضاوت عینی بود.
۲.

وضعیت ایمنی ساخت و سازها و تأسیسات استادیوم های فوتبال لیگ برتر کشور در لیگ نهم(مقاله علمی وزارت علوم)

کلید واژه ها: ایمنی استادیوم فوتبال لیگ برتر کشور

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 230 تعداد دانلود : 58
استادیوم های فوتبال زیرساخت های اصلی این رشته ی ورزشی پرطرفدار در جامعه به شمار می رود. رعایت استانداردهای لازم در این استادیوم ها از جنبه های مختلفی نظیر ایمنی حائز اهمیت است. هدف از این مطالعه بررسی وضعیت ایمنی ساخت و سازها و تأسیسات استادیوم های فوتبال لیگ برتر کشور در لیگ نهم بود. نمونه تحقیق برابر جامعه بوده و شامل تمامی 16 استادیوم میزبان لیگ برتر کشور در فصل مسابقات 89-88 بود. ابزار تحقیق چک لیست محقق ساخته با استفاده از استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا بود. پایایی چک لیست توسط آلفای کرونباخ (93/0 α =) تعیین شد. داده ها به صورت حضوری در استادیوم ها جمع آوری و برای تحلیل داده ها از آمار توصیفی (میانگین، نمودار، درصد فراوانی) و استنباطی (تی یک گروهی) استفاده شد. یافته ها نشان داد که استادیوم های میزبان لیگ نهم برتر کشور در شاخص ساخت و سازها و تأسیسات استادیوم ها دارای 65% ایمنی بودند و استادیوم های فولادشهر اصفهان با میانگین 92% ایمنی دارای بیش ترین و تختی بندر انزلی با میانگین 36% ایمنی دارای کمترین ایمنی نسبت به سایر استادیوم ها بودند. همچنین به نظر می رسد بین میانگین ایمنی شاخص با میانگین جامعه، اختلاف معنی دار مثبتی وجود دارد. بر اساس نتایج مطالعه پیشنهاد می شود اولاً استادیوم های تخصصی فوتبال با توجه به استانداردهای بین المللی ساخته شود، ثانیاً به حداقل نیازهای سرمایه های اصلی فوتبال کشور یعنی تماشاچیان توجه خاص عنایت شود. همچنین، در بازسازی استادیوم-های موجود، برای احترام بیشتر به شخصیت تماشاچیان و همچنین دید مناسب آنان فنس های اطراف زمین های فوتبال، برداشته شوند.
۳.

ارتباط سبک های مدیریتی مدیران با استرس شغلی و انگیزه پیشرفت شغلی در کارکنان وزارت ورزش و جوانان(مقاله علمی وزارت علوم)

کلید واژه ها: استرس شغلی پیشرفت شغلی سبک های مدیریت

حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 232 تعداد دانلود : 711
هدف از پژهش حاضر بررسی ارتباط سبک های مدیریتی مدیران با استرس شغلی و پیشرفت شغلی در کارکنان وزارت ورزش و جوانان بود. روش تحقیق از نوع توصیفی_همبستگی بود که به شکل میدانی انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارکنان وزارت ورزش و جوانان (700N=) بود که 240 نفر با توجه به جدول مورگان و با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب گردید. برای جمع آوری اطلاعات از سه پرسشنامه استرس شغلی، پرسشنامه سبک های مدیریتی و پرسشنامه پیشرفت شغلی استفاده شد. روایی پرسشنامه ها توسط 7تن از اساتید مدیریت ورزشی تایید گردید همچنین پایایی پرسشنامه های تحقیق با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تایید شد. از آزمون های آماری کلموگروف اسمیرنف، پیرسون و رگرسیون چند متغیره به منظور ارزیابی داده های تحقیق و با استفاده از نرم افزارSPSS استفاده شد. نتایج نشان داد بین سبک رهبری انسان مدار و استرس شغلی رابطه منفی و معنی داری وجود دارد و بین سبک رهبری وظیفه مدار و استرس شغلی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد بین سبک مدیریت انسان مدار و پیشرفت شغلی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد و بین سبک مدیریت وظیفه مدار و پیشرفت شغلی رابطه منفی و معنی داری وجود دارد. نتایج حاصل از رگرسیون نشان داد سبک مدیریتی مدیران پیش بینی کننده قوی برای استرس شغلی و پیشرفت شغلی کارکنان است. در نتیجه به منظور پیشرفت شغلی کارکنان و کاهش استرس در سازمان مدیران باید سبک رهبری انسان مدارانه را مورد توجه قرار دهند
۴.

تبیین وضعیت ایمنی استادیوم های فوتبال لیگ حرفه ای کشور(مقاله علمی وزارت علوم)

کلید واژه ها: استاندارد فوتبال ایمنی استادیوم لیگ حرفه ای کشور

حوزه های تخصصی:
  1. حوزه‌های تخصصی تربیت بدنی مدیریت ورزشی
  2. حوزه‌های تخصصی تربیت بدنی مدیریت ورزشی مدیریت اماکن و تأسیسات ورزشی
تعداد بازدید : 259 تعداد دانلود : 977
استادیوم های فوتبال زیرساخت های اصلی این رشته ورزشی پرطرفدار در جامعه به شمار می رود. رعایت استانداردهای لازم در این استادیوم ها از جنبه های مختلفی مانند ایمنی، افزایش کیفیت مسابقات، جلب تماشاگر بیشتر به ورزشگاه، دریافت مجوز میزبانی مسابقات فوتبال در سطوح بین المللی و غیره، حائز اهمیت است. هدف از این پژوهش تبیین وضعیت ایمنی استادیوم های فوتبال لیگ حرفه ای کشور بود. جامعه مورد نظر که برابر نمونه تحقیق است، شامل تمامی شانزده استادیوم میزبان لیگ حرفه ای کشور در فصل مسابقات 89-1388 (لیگ نهم) بود. ابزار تحقیق چک لیست محقق ساخته با استفاده از استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا بود. پایایی چک لیست از طریق روش پایایی مصححان و ضریب همبستگی پیرسون (93/0 r =) تعیین شد. داده ها به صورت حضوری در استادیوم ها جمع آوری و برای توصیف اطلاعات از آمار توصیفی (میانگین، نمودار و درصد فراوانی) استفاده شد. یافته ها نشان داد که در مجموع، استادیوم ها با 67 درصد ایمنی در وضعیت خوبی قرار داشتند و استادیوم فوتبال فولادشهر اصفهان با 88 درصد ایمنی، بیشترین ایمنی و استادیوم تختی بندر انزلی با 47 درصد ایمنی کمترین ایمنی را نسبت به دیگر استادیوم ها داشتند. براساس نتایج پیشنهاد می شود که به منظور ایمن کردن محیط استادیوم برای تمامی استفاده کنندگان، در ساخت استادیوم های جدید یا بازسازی استادیوم های موجود به مسئله ایمنی توجه بیشتری شود.

پالایش نتایج جستجو

تعداد نتایج در یک صفحه:

درجه علمی

مجله

سال

حوزه تخصصی

زبان