سعید خیرآبادی

سعید خیرآبادی

مطالب

فیلتر های جستجو: فیلتری انتخاب نشده است.
نمایش ۱ تا ۱۶ مورد از کل ۱۶ مورد.
۱.

تکنیکهای فروش/ نقش روایتگری در موفقیت شرکتها

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 824
روایتگری"" کلید طلایی شرکتهای پیشرو جهانی است. شرکتهای پیشرو و جهانی بویژه در سالهای اخیر کوششی وافر دارند تا از روایتگری در بالاترین سطح از فعالیتها بهره مند شوند. به باور آنها، مشتری از ""منطق"" گریزان است، تمایلی ندارد تا ""استدلالها"" را بشنود و درباره ی آن تصمیم بگیرد، آنچه نیاز مشتری است، ""علاقه"" و ""سرگرمی"" است و از این رو به منطق و استدلال روی خوش نشان نمی دهد، گو آنکه ""ضد منطق"" و ""ضد استدلال"" نیست، اما اینها را در زندگی کنونی، ملال آور می داند. ""روایتگری"" طرح نویی است که آزمون خود را در شرکتهای جهانی با موفقیت گذرانده است و از این رو با درآمدهای سرشاری که نصیب شرکتها کرده، تمایل آنها را برای به کارگیری هرچه بیشتر آن برانگیخته است. با وجود این، بسیاری از شرکتها نمی دانند چگونه باید ""روایتگری"" را به کار گرفت تا مشتری را مجذوب کرد که کالا یا محصول را خریداری کند. دیوید گوبر، مدیر اجرایی شرکت مندلی اینترتیمنت از مجموعه شرکتهای سونی، ""روایتگری"" را گام به گام برای شرکتها تبیین و توضیح می دهد. برای اطلاع از دانایی و تجربه های دیوید گوبر، همین مقاله ی پیش رو را بخوانید. برای آنکه درباره ی روایتگری بیشتر بدانید، بهتر است فیلم ""نقش روایتگری در موفقیت شرکتها"" را با دقت ببینید که گوبر همه را توضیح داده است.
۲.

استراتژی/ ""سرعت"" عامل حیاتی موفقیت کسب وکارها

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 944
سرعت"" رمز بقای سازمانها و شرکتهای پیشرو کنونی است. شرکتهای فراوانی با آگاهی از این مزیت رقابتی، علاقه مند شدند تا آن را اجرایی کنند. با وجود این، شرکتهای اندکی توانستند ""سرعت"" را چاشنی فعالیتهای دیگر کنند. شرکتهایی که شتابزده برای اجرایی شدن ""سرعت"" می کوشند، از جمله ناکامان اصلی هستند. بقیه ی توضیحات را هم در این متن بخوانید، و هم در فیلم هاروارد با توضیحات ادبازول ببینید که با زیرنویس فارسی ترجمه شده است. برای خرید این فیلم می توانید با شماره تلفنهای فروشگاه انتشارات بازاریابی 71 و 66408251 (021) تماس بگیرید.
۳.

مدیریت/ رهایی شرکتها از شکست؛ کنار گذاشتن غرور و اجرای 7 راز کلیدی

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 344 تعداد دانلود : 939
دکتر رابرت سایمونز، استاد دانشکده ی کسب وکار هاروارد، مؤلف کتابهای برجسته ای است از جمله هفت پرسش پیرامون استراتژی: رویکردی ساده برای اجرایی بهتر، اهرمهای طراحی سازمان. رابرت سایمونز، رویکرد متفاوتی به شرکتها و سازمانها دارد. او بر این بار است که شرکتها بهتر است به جای تمرکز بر عوامل موفقیت، به سراغ عواملی بروند که منجر به شکست می شود. دیدگاههای صریح و جسورانه ی سایمونز هم مدیران را آزرده خاطر می سازد، و هم شرکتهای مشاوره ای مدیریت را. او تأکید می ورزد که خودشیفتگی و افتادن در دام غرور، به همراه برخی دلایل دیگر، شکست سازمان را تسریع می کند. همچنین عنوان می کند که به جای پرداختن به آمارها، بهتر است نگاه ژرف و تحلیلی در سازمانها جاری شود. سایر دلایل شکست سازمانی را در فیلم ببینید.
۴.

منابع انسانی/ استخدام کارکنان در پرتو هدف و استراتژی

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 589 تعداد دانلود : 573
نیکوس مورکویانیس، نویسنده ی کتاب ""هدف نقطه ی شروع شرکتهای بزرگ"" در گفت گو با هاروارد بیزنس ریویو، ""هدف"" را در سازمانها و شرکتهای بزرگ تشریح می کند. ""هدف"" در بیان نیکوس مورکویانیس می تواند تکلیف استراتژی سازمانها را بخوبی مشخص کند، و متعاقب آن، شرکت بهتر می تواند کارکنان مورد نیاز خود را استخدام کند. پیوند بین استراتژی، و استخدام کارکنان آنچنان وابستگی درهم تنیده ای دارند که آگاهان را از خطا و انحراف دامنگیر شرکتها می رهاند.
۵.

استراتژی/ شیوه های ورود به بازارهای نوظهور

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 50
بازارهای نوظهور""، بهشت آمال و آرزوهای شرکتهای خلّاقی است که همواره در جستجوی آنند. به محض اندک مجالی، این شرکتها برای ورود به بازارهای نوظهور، فرصت را از دست نمی دهند. ""ایران"" یک بازار نوظهور است، همچنانکه بازارگانان ایرانی پس از تداوم مذاکرات ایران و 1+5، بازارهایی را رصد کرده اند. پرسش این بازرگانان این است که چگونه باید به بازارهای نوظهور ورود کرد تا سودآوری حاصل شود. مت آیرینگ با سوابق مشاوره ای در سطوح عالی، گام به گام ورود به بازارهای نوظهور را در این فیلم با مثالهای ملموس از ماشین لباسشویی، و یخچال در مناطقی از جهان اشاره می کند که افراد قدرت خرید برای خرید لباسشویی یا یخچال ندارند. با وجود این می توان برای همین ""بازار نوظهور"" اقدام کرد و درآمد سرشاری به دست آورد. بقیه ی اطلاعات را در این فیلم از دانشگاه هاروارد ببینید (فیلم به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی است). برای خرید این فیلم می توانید با شماره تلفنهای 51 و 66408271 (021) تماس بگیرید.
۶.

منابع انسانی/ نقش کارکنان در پایداری شرکتهای برتر

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
  1. حوزه‌های تخصصی مدیریت مدیریت سازمانی و منابع انسانی مدیریت منابع انسانی
  2. حوزه‌های تخصصی مدیریت مدیریت سازمانی و منابع انسانی روابط فرد و سازمان
تعداد بازدید : 386 تعداد دانلود : 773
کارکنان نقش ارزشمندی در پایداری سازمانها دارند؛ هم درون سازمان، و هم خارج از سازمان. ادم رباک، کارآفرین و نویسنده در تشریح این نکته که کارکنان سازمانها نقش ارزشمندی در پایداری سازمانها دارند، گفت وگویی با ""هاروارد بیزنس ریویو"" دارد که آن را در فیلم خواهید دید. این فیلم به زبان انگلیسی است اما با ترجمه و زیرنویس فارسی از سوی شرکت TMBA ترجمه و تکثیر شده است. علاقه مندن برای خرید این فیلم می توانند با شماره تلفنهای 71 و 66408251 (021) تماس بگیرند یا به نشانی فروشگاه اینترنتی www.marketingshop.ir مراجعه کنید.
۷.

منابع انسانی/ دنیل گلمن: فرمول استخدام کارکنان برتر = هوش اجتماعی + مدیریت منابع انسانی

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 333
هوش هیجانی"" و ""دنیل گلمن"" دو واژه ی همسان و به هم پیوسته اند. دنیل گلمن، روانشناس زبده ی امریکایی توانست نظریه ی ""هوش"" یا بهره ی هوشی را که سالیان دراز مورد استفاده بود، تغییر داده و آن را به زندگی اجتماعی و حرفه ای و عادی بیاورد و با ""هوش هیجانی"" نامگذاری کند. دنیل گلمن با همه ی اعتبار دانشگاهی اش، سالها در مجلات غیرتخصصی و عمومی نظیر سایکولوژی تودی (Psychology Today) و نیویورک تایمز قلم زد و از این رو بیش و پیش از مجامع علمی، مردم عادی و مدیران و کارشناسان از نظریه اش و کاربردهای آن آگاه شدند.
۸.

منابع انسانی/ روشهای حفظ کارکنان برتر

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 983
کارکنان اصلی""، ستون سازمانها و شرکتهای موفق هستند. با وجود این، گریزپاترین نیروهای سازمانها و شرکتها همین ""کارکنان اصلی"" هستند. کارکنان اصلی قابلیتها و شایستگیهای متعددی دارند. همین قابلیتها به آنها اجازه می دهد که به سرعت به هم خوردن پلک چشمان، شرکتی را رها کنند و به شرکت دیگری بپیوندند. در این میان، درک این کارکنان و حفظ آنان از جدی ترین وظایف مدیران است. سیلویا هیلت، نویسنده ی برتر کتابهای متعدد منابع انسانی، روشهای فراوانی را برای مدیران معرفی می کند تا بتوانند کارکنان اصلی شان را حفظ کنند. راز موفقیت روشهای وی در آن است که در فعالیت میدانی این راهکارها را به دست می آورد، و در قالب دیدگاه تئوریک آن را عنوان می کند.
۹.

منابع انسانی/ بیل تیلور: مراقب اشتهای خود برای ریسک کردن باشید

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 896
بیل تیلور(Bill Taylor) دیدگاههای درخشانی برای فروش دارد. کار مطبوعاتی حرفه ای کرده است و آن راه اندازی نشریه ای با نام فست کامپنی (Fast Company) است، ضمن آنکه سخنران و کارآفرین فوق العاده ای است (فست کامپنی در این شماره ی نشریه در صفحه 56 معرفی شده است). دیدگاههای درخشان او قابل پیگیری است آنجا که می گوید اجازه ندهید که دوران رکورد و سختی، تعهد شما را به نوآوری و تغییر متزلزل سازد. از زاپوس می گوید که به کارکنانش 1000 دلار پاداش می دهد اگر تمایل داشته باشند این شرکت را ترک کنند. فیلم بیل تیلور حاوی دیدگاههای کسب وکاری وی به زبان انگلیسی است که از سوی شرکت TMBA به فارسی ترجمه شده و با 1500 تومان قابل خریداری است: www.MarketingShop.ir
۱۰.

تبلیغات خلاق/ تبلیغات خلاق شرکتهای برتر

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
  1. حوزه‌های تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت بازرگانی بازاریابی و مدیریت بازار
  2. حوزه‌های تخصصی علوم اجتماعی ارتباطات آموزش و ارتباطات اقناعی تبلیغات تجاری
تعداد بازدید : 387
تبلیغات خلاق"" در شرکتهای برتر جهانی در جستجوی زیر پوستی ترین لایه های انسانی است. با دیدن این تبلیغات، به شگفت خواهید آمد و به این ترتیب، برندها در اعماق و ژرفای مغز شما حضوری فعال دارد. برای مثال، هم اکنون کوکاکولا درصدد است تا جوانانی را از شهرها و کشورهای بحران زده ی دنیا با هزینه ی شرکت، به جام جهانی ببرد. جوانانی از رام ا... در فلسطین، شهر سونامی زده ی آتسوچی در ژاپن، و... قرار است با هزینه ی کوکاکولا در مراسم جام جهانی 2014 فوتبال شرکت کنند که در برزیل برگزار خواهد شد. هوندا در اقدامی جالب به احیای سینماهای روباز (drive-in) می پردازد، فروشگاهی زنجیره ای به نام ویتروز (Waitrose) در کمپینی تازه، احساس مسئولیت شناسی را به کودکان می آموزد، یک شرکت لوازم آرایشی با کمپینی خیره کننده، استفاده از لوازم آرایشی را ترغیب می کند تا به مبارزه علیه آکنه و جوش صورت برود؛ به این طریق از زندگی لذت می برید.
۱۱.

منابع انسانی / از پارتی بازی در کسب وکار، تا درسهای رهبری از فاجعه ی نشت نفتی شرکت بریتیش پترولیوم

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 799
قوم و خویش بازی"" زمانی مذموم است که اساس ""شایسته سالاری"" را نادیده بینگارید. در غیر این صورت، اتفاقاً ""قوم و خویش بازی"" گاهی به سرعت فعالیتها می افزاید نظیر آنچه مشاغلی که به صورت خانوادگی در کشورهایی نظیر ژاپن یا چین اداره می شود. علاقه مندیها به کیان خانواده، استحکام کسب وکار را می افزاید، به علاوه افراد با شناخت دقیقی که از روحیات همدیگر دارند، کارها به تناسب توانایی، دانایی، و ظرفیت کاری واگذار می شود. همچنین برخی فعالیتها از اساس با ""قوم و خویش بازی"" سریعتر به نتیجه می رسد؛ برای مثال، استعداد بازیگری و نقاشی در برخی خانواده ها آنچنان ریشه دوانده که برخی تصور می کنند روحیه ی هنری ذاتی و موروثی است. طبیعی است در این موارد به سرعت استعدادها و ظرفیتها شناسایی و کارها سرعت می گیرند. آنچه مذموم است ""قوم و خویش بازی"" در مواردی است که در این فیلم آموزشی بازاریابی از دانشگاه هاروارد، خانم ""جیل کورکهیندل"" به آن اشاره می کند. این فیلم به زبان انگلیسی است که از سوی شرکتTMBA به فارسی ترجمه شده و با 1500 تومان قابل خریداری است؛ تلفن: 71 و 66408251 خرید آنلاین:.www.MarketingShop.ir
۱۲.

منابع انسانی/ پرورش ایده های خلاقانه

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
  1. حوزه‌های تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت بازرگانی بازاریابی و مدیریت بازار
  2. حوزه‌های تخصصی مدیریت مدیریت سازمانی و منابع انسانی رفتار سازمانی
تعداد بازدید : 608
همه ی ما دوست داریم ایده های خلاقانه ای پرورش دهیم، اما نمی دانیم چگونه؟ کوین کوین (Kevin coyne) استاد دانشکده ی مدیریت گویزتا در دانشکده ی اموری، دیدگاههای کاربردی برای پرورش ایده های خلاقانه دارد. دیدگاههای کوین در ایران قابل اجراست؛ چرا که کوین معتقد است مدیرانی که تازه وارد سازمانی می شوند، برای آنکه نشان دهند کار می کنند، شروع می کنند به جابه جایی کارکنان وگاه حذف کارکنان. کوین برای نجات این گروه از کارکنان درصورتی که شایستگی و مهارت بالایی دارند، به آنان یادآوری می کند تا مدتها نزد مدیر تازه وارد، هیچ سخنی از بلندپروازیهای حرفه ای و جاه طلبانه نزنند. صرفاً به رتق و فتق اموری بپردازند که مدیر تازه وارد فکر می کند چالش اصلی است. این در حالی است که بلندپروازیهای حرفه ای و جاه طلبانه بخش آغازین راهی است که می تواند سازمان را از خطر روزمرّگی برهاند.
۱۳.

برند / اریک یوآکیمزتالر؛ استادی که عمیق فکر می کند، براحتی می خندد و سریع صحبت می کند

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 352
اریک یوآکیمزتالر، فوق دکتری از دانشگاه هاروارد، دست کم دوبار به ایران سفر کرده است؛ دومین کنفرانس بین المللی برند (19 و 20 دی ماه 1386؛ تهران) و سومین کنفرانس بین المللی برند (22 و 23 آبان ماه 1387؛ تهران) تالر، روحیه ی ایرانیان را بخوبی می شناسد، سخنرانیهای پرشور او را استادان، دانشجویان، و مدیران ایرانی به یاد دارند که صریح و باجسارت در سالن همایشهای بین المللی صدا و سیما گفت: برند بسازید یا در جهنم کالاهای مصرفی به سر ببرید (برای اطلاعات بیشتر به ""توسعه مهندسی بازار"" سال دوم، شماره ی هشتم، زمستان 1387 مراجعه کنید). برای تکمیل دیدگاههای تالر، یک لوح فشرده را شرکت TMBA به تازگی با زیرنویس فارسی تولید و تکثیر کرده که قابل دسترس و خریداری است. www.MarketingShop.ir
۱۴.

منابع انسانی / پیوند مدیریت منابع انسانی و بازاریابی

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
  1. حوزه‌های تخصصی مدیریت مدیریت بازرگانی مدیریت بازرگانی بازاریابی و مدیریت بازار
  2. حوزه‌های تخصصی علوم اجتماعی ارتباطات آموزش و ارتباطات اقناعی تبلیغات تجاری
تعداد بازدید : 891
گفت وگوی صمیمانه ی ما با دکتر پائول اسپارو دارای چند محور اساسی بود. از جمله چه نیازی به آموزش منابع انسانی در زمان رکود است که پاسخ فوق العاده ارزشمندی دریافت شد. دکتر اسپارو، استاد دانشگاه لنکستر انگلستان، در زمره ی 15 متفکر برجسته ی جهانی حوزه ی مدیریت منابع انسانی است. وی همچنین رئیس مرکز مدیریت منابع انسانی در دانشکده ی مدیریت دانشگاه لنکستر است و تاکنون با شرکتهای متعددی برای تربیت کارکنان و رهبران، استخدام نیروها، مدیریت دانش، ارتقای رفتار سازمانی و دیگر مسائل مربوط به حوزه ی مدیریت منابع انسانی همکاری داشته است. از این متفکر برجسته تاکنون کتابها و مقالات مختلفی درباره ی وجوه مختلف این حوزه به رشته ی تحریر درآمده که وی به بحث و تحلیل چالشهای پیش روی مدیریت منابع انسانی، تغییرات آن، نقش رهبری و بسیاری از مسائل دیگر پرداخته است.
۱۵.

مهندسی بازاریابی / کتاب زیر چاپ: مهندسی بازاریابی؛ کمّی کردن تصمیم های کیفی بازاریابی و تبلیغات شرکتها

نویسنده:
حوزه های تخصصی:
تعداد بازدید : 939
فیلیپ کاتلر، پدر بازاریابی نوین، درباره ی کتاب ""مهندسی بازاریابی"" (MarketingEngineering)اثر مشترک گری ال لیلین و آرویند رانگاسوامی می نویسد: من هیجان بسیار زیادی درباره ی این کتاب دارم. سرانجام بازاریابی می تواند بازوی علمی خود را نشان دهد و از تصمیم گیریهای سلیقه ای و نظر- محور به سمت تصمیم گیریهای داده- محور حرکت کند. فکر می کنم این کتاب بسیار مهمی است که شاخه ای جدید در بازاریابی به وجود خواهد آورد. این کتاب در دست ترجمه است و در آینده ی نزدیک به بازار خواهد آمد.

کلیدواژه‌های مرتبط

پدیدآورندگان همکار

تبلیغات

پالایش نتایج جستجو

تعداد نتایج در یک صفحه:

درجه علمی

مجله

سال

حوزه تخصصی

زبان